donker runRennen in het donker is gaaf!

Hardlopen is reuze leuk en kun je het hele jaar door eigenlijk wel doen. Wel moet je rekening houden met een aantal dingen voordat je de weg op gaat. De dagen worden op dit moment korter. Het is eerder donker 's avonds en later licht in de ochtend. Hardlopen in het donker is heerlijk, maar kan ook gevaarlijk zijn. Ik heb een paar tips voor je om veilig te kunnen hardlopen in het donker.

Tip 1: Alleen lopen is leuk, maar samen lopen is gezelliger en veiliger!

In het donker is het rustiger op straat. Minder verkeer zorgt voor meer rust tijdens het hardlopen. Je hebt gewoon minder afleiding. Maar dat betekent ook dat, mocht er iets mis gaan, je minder snel geholpen wordt. Ook kan het zo zijn dat op rustigere plekken, mensen zijn met minder goede intenties. Als je samen loopt, kun je op elkaar letten en dat geeft gewoon een veilig gevoel..

Tip 2: Zorg dat je zichtbaar ben!

Veel hardloopkleding is voorzien van reflecterende banen die je beter zichtbaar maken in het donker.  Maar dit is eigenlijk onvoldoende om echt goed op te vallen voor automobilisten. Met fel gekleurde hesjes met reflectiemateriaal en LED lampjes ben je beter zichtbaar. Dit hoeft echt niet duur te zijn. Bij de Action kun je al lampjes kopen die je om je arm meedraagt voor € 2,00. 

Tip 3: Pas je aan!

Zorg ook dat je je gedrag aanpast aan de omstandigheden. Loop bijvoorbeeld altijd tegen het verkeer in. Zo zie je de auto's op je af komen en kun je zien wanneer je uit moet wijken.  Maar pas goed op als de weg een scherpe bocht naar links maakt. Zorg dan dat je vooraf bent overgestoken om verkeer te zien aankomen. 

 

Wil je meer weten over hardlopen in het donker? Of zoek je een route waar je veilig in het donker kunt hardlopen in Roosendaal of Bergen op Zoom?

Neem dan even contact met me op.

 


 (c) 2021 - Movement in Mind | Coach Praktijk Roosendaal | Stress, Burn-out, Overspannen 

Geen vraag is gek..

Neem contact met mij op..

Movement in Mind...

“Volg je HART want dat klopt....”

– Anoniem

Coach Praktijk Roosendaal:  Stress, Burn-out, Overspannen 

Contactgegevens

Movement in Mind
Dubbelberg 94, 4708DK Roosendaal
06-55300242
info@movementinmind.nl
KVK 80956173
NL45 KNAB 0602 6527 23

Onze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op al onze diensten en aanbiedingen.

 (c) 2021 - Movement in Mind | Coach Praktijk Roosendaal | Stress, Burn-out, Overspannen